lunes, 3 de enero de 2011

ACTIVITAT 3: LA RUTA DELS REIS

Aquesta activitat pretén fer una ruta per tot el poble amb l’objectiu que els alumnes coneguin millor les parts antigues i els seus monuments més importants. L’activitat en si es basa en una gimcana pel poble en la que els alumnes podran veure, observar i investigar una mica més lliures.

A qui va dirigida? Va dirigida als alumnes de cicle superior.

Procés:
Es dividirà el grup classe en petits subgrups d’unes quatre o cinc persones. Cada grup tindrà una càmera fotogràfica i un mapa del poble. Amb l’ajuda del mapa, hauran de trobar els palaus i les cases senyorials del poble. Per comprovar-ho, tots els membres del grup s’hauran de fer una foto amb cadascun dels monuments. Un cop fetes totes les fotos, cada grup haurà de triar un monument, i n’haurà de fer un petit treball (data de construcció, propietaris, tipus d’estil...) amb l’ajuda de la gent del poble o bé altres fonts d’informació. Finalment, cada treball el presentaran davant de tota la classe.

Objectius:
- Aprendre a moure's pel poble amb l'ajuda d'un mapa.
- Desplaçar-se correctament en l'espai i el temps.
- Ser capaços de dominar diferents fonts d’informació.
- Treballar l'expressivitat oral, ja que hauran de preparar una exposició per realitzar davant de la classe.

Fonts d'informació:
L’activitat es farà a l’aire lliure, al voltant de tot el poble, però la part de recerca d’un monument la podran trobar o bé a la biblioteca municipal, o bé en diferents fonts d’informació com Internet.

Temporització:
En principi l’activitat està pensada per trealitzar durant tot un matí, una part de ruta pel poble, i una altra de recerca d’informació dels monuments. S’ha de tenir en compte que també s’haurà de dedicar part d’un matí per les exposicions.

Avaluació:
Com en les altres activitats us donem els links perquè tingueu accés a la rúbrica d'avaluació i a una graella d'autoavaluació.

Rúbrica d'avaluació


Connexió amb les altres àrees: 
Com que els nens exploraran el poble, i per fer-ho necessiten orientar-se correctament en l'espai i el temps, treballarem clarament l'àrea del coneixement del Medi Social. Per altra banda, les exposicions ens permetran fer un bon ús de la comunicació oral i l'expressivitat de l'àrea de llengües. Finalment, com a la resta d'activitats, és necessària la cerca d'informació que treballarem des de l'àrea d'Informàtica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario